Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

• Default font size
  • Decrease font size
Rok szkolny 2021/2022

Czy wybrałeś już odpowiednią szkołę dla swojego dziecka?

Poznaj SZKOŁĘ WARTOŚCI I MOŻLIWOŚCI!

Budząca się Szkoła - to my!

Mali skarbnicy i tajemniczy przyjaciel w SP ETE

Tuż po przerwie świątecznej do naszej szkoły przybył wyjątkowy gość. Dzieci uczestniczyły w spotkaniu autorskim i ciekawych warsztatach.

21 kwietnia – z inicjatywy szkolnej biblioteki - uczniów klas 0-3 SP ETE odwiedziła Pani Agata Frączek - autorka książki dla dzieci "Mali skarbnicy i tajemniczy przyjaciel". Zaciekawiła uczniów, czytając fragment historii i przedstawiając bohaterów opowieści oraz ich powiązania z kopalnią srebra w Tarnowskich Górach. Ostatnim punktem spotkania było malowanie swojego przyjaciela farbami na kamieniach. Dzieci mogły również zakupić książkę z autografem autorki.

To był świetny czas - ogromnie dziękujemy! Zachęcamy do odwiedzenia strony poświęconej książce http://maliskarbnicy.pl/ - by dowiedzieć się więcej.

PHOTO-2022-04-22-08-12-55

Projekt badawczy

W naszej szkole nieustannie coś odkrywamy, badamy czy tworzymy. Tym razem prezentujemy działania uczniów z klas 5a i 6a SP należących do koła biologicznego.

„W ramach pracy kółka rozpoczęliśmy projekt badawczy, w czasie którego chcemy sprawdzić, w jakim tempie ulegają rozkładowi w glebie różne śmieci.

W dniu 13 kwietnia 2022 r. w ziemi zostały zasypane:

• skorupka orzecha włoskiego
  • kartonik po soku owocowym
  • butelka plastikowa typu „pet”
  • skórka z banana
  • ręcznik papierowy
  • folia spożywcza plastikowa
  • butelka szklana
  • kawałek jabłka

Pierwsze sprawdzenie stanu rozkładu przedmiotów zostanie dokonane w czerwcu 2022 r.”

Członkowie koła: Julia Bartkowska, Tymoteusz Czudek, Małgorzata Krzych, Julia Pieprzyca, Zuzanna Pieprzyca, Max Sierlecki, Victor Sierlecki, Maya Skibińska oraz gościnnie Bruno Czudek.

Opiekun koła: Maria Czudek

PHOTO-2022-04-22-09-04-22

Udało nam się! W końcu EuroWeek!

Pierwszy raz po okresie pandemii mogliśmy wziąć udział w długo planowanych warsztatach.

W dniach 05.04. - 09.04.2022r. klasy 5a i 6a spędziły cztery dni w Lądku Zdroju (na Ziemi Kłodzkiej) w ośrodku wczasowym "MELAFIR". Stałymi pozycjami dnia były projekty zadawane i wykonywane w języku angielskim, spacery wzdłuż Białej Lądeckiej po Rynek i Park Zdrojowy, trzy przepyszne posiłki dziennie oraz zakupy przekąsek. Zajęcia językowe prowadzone były  przez wykwalifikowanych animatorów z Indonezji, Nigerii, Indii  i Zimbabwe. Efektami pracy naszych uczniów były: "plakaty śmieciowe", plakaty z niespotykanymi krajami, prezentacje superbohaterów, postaci baśniowych i wielu innych... Mimo niesprzyjającej aury wieczory spędzaliśmy na dworze robiąc podchody z latarkami.

Obie klasy zgodnie stwierdziły, że w przyszłym roku koniecznie trzeba to powtórzyć. To najlepsze podsumowanie!

WhatsApp Image 2022-04-13 at 13.06.01-COLLAGE

Wycieczka pełna wrażeń

We wtorek 29 marca udaliśmy się z młodszymi uczniami z klas 0-3 na szkolną wycieczkę do Muzeum Ognia w Żorach.

Po niespełna godzinnej podróży autokarem wzięliśmy najpierw udział w warsztatach plastycznych, w czasie których dzieci zaprojektowały i wykonały swój magnes z Żorkiem. Później obejrzeliśmy projekcję bardzo interesującego filmu o bezpieczeństwie i o tym, skąd wzięła się nazwa miasta Żory. Po wizycie w muzealnym kinie mogliśmy obejrzeć interaktywną ekspozycję Muzeum Ognia. Uczniowie uzupełnili, zarówno swoją wiedzę teoretyczną, jak i praktyczną - biorąc udział w niejednym eksperymencie. Najodważniejsi mogli nawet wykrzesać wirtualny ogień!

Po tych wszystkich wrażeniach wsiedliśmy do autokaru, by móc powrócić do szkoły na obiad. Jednak to, co zobaczyliśmy, usłyszeliśmy i przeżyliśmy w Muzeum Ognia, zostanie na długo w naszej pamięci.

muzeum ognia

Wdzięczni

Czy na co dzień myślimy, pamiętamy o tym, jak wiele mamy?

"Kocham Boga i jestem wdzięczny za to, co mam" - tegoroczne hasło SP ETE nabiera szczególnego znaczenia w obliczu ostatnich wydarzeń. Dużo rozmawiamy o tym, jak wiele mamy i chcemy to doceniać każdego dnia. Niedawno uczniowie wyrazili swoje przemyślenia w tym temacie w formie plastycznej, ozdabiając drzwi swoich klas.

wdzięczni

Jak pływa ryba?

W klasie 2a zagościły kolorowe ryby, ale wcale nie potrzebowały akwarium...

Jakiś czas temu drugoklasiści ucząc się o Antarktydzie, poznali charakterystyczną dla tego regionu roślinność, a także żyjące tam ptaki i ssaki. Kontynuując tematykę morską wzbogacili swoją wiedzę przyrodniczą o ważne informacje dot. ryb - ich budowy i przystosowania do życia w wodzie. Uczniowie odkryli, dlaczego ryba pływa. Następnie dzieci miały szansę, by w ramach zajęć technicznych uszyć swoje własne rybki. Początki nie były łatwe, ale z czasem udało się „oswoić” igłę i nitkę. Powstały piękne kolorowe prace!

rybr

Nadchodzące wydarzenia

Plan lekcji na rok szkolny 2021/2022

22.04.22, godz. 19.00-21.00 - dyskoteka dla uczniów klas 4-6 SP

26.04.22 - wyjazd na wystawę LEGO do EC (w czasie lekcji, zajęcia zg. z planem)

2.05.22 - dzień wolny, zajęcia opiekuńcze dla klas 0-6 SP wg zgłoszeń

Miesiąc1755
Wszystkie474779

Currently are 33 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało