Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Rok szkolny 2019/2020

Plakat ekologiczny

Nasi uczniowie od dwóch tygodni realizują projekt związany z troską o naszą planetę. Tworzą i wysyłają zdjęcia poruszających plakatów ekologicznych. 

Zaangażowanie uczniów w rozwiązywanie problemów dotyczących degradacji środowiska naturalnego, pomaga im przekierować uwagę i wyrazić współczucie, a tym samym lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami związanymi z aktualną sytuacją.

Kreatywność uczniów jest ogromna – każda praca jest wyjątkowa! Zapraszamy do galerii ekologicznych plakatów.

ecoplakat NA GŁÓWNE ZDJĘCIE1

 

Na skrzyżowaniu – makiety uczniów klasy 4

W ramach zajęć technicznych uczniowie klasy 4 wykonali w domach makiety skrzyżowań.

Celem zadania było utrwalenie zasad poruszania się po drodze. Uczniowie poprzez stworzenie makiety mogli uzyskać wiedzę, którą będą mogli wykorzystać w czasie egzaminu na kartę rowerową. Ponadto dzieci miały możliwość rozwijania umiejętności manualnych, kreatywnego myślenia. Z pewnością była to również szansa na pracę z różnymi materiałami i narzędziami. Brawo wy!

IMG 20200329 161704-COLLAGE

 

Projekt ekologiczny klasy „0”

W czasie przymusowego pobytu w domu dzieci z grupy „0” przygotowały projekt ekologiczny z odpadów.

Tematy były dwa do wyboru: "Makieta kosmosu (układu słonecznego)” lub "Zaczarowana zabawka". Dużo pracy i zaangażowania w wykonanie dzieł włożyły nie tylko dzieci, ale też ich rodzice, którzy za pomocą zdjęć dokumentowali kolejne etapy powstawania projektów.

Wspólna praca jednoczy i pogłębia więzy rodzinne, a jej efekty są wspaniałe! Dziękujemy uczniom i rodzicom za niesamowite zaangażowanie w stworzenie cudownych projektów.

IMG-20200325-WA0006

więcej zdjęć i filmików znajdziesz tutaj>>>

 

Temat: Odżywianie – lekcja matematyki w praktyce

W ramach zadania z matematyki uczniowie klasy 6a mogli w praktyce sprawdzić jak przydatna jest wiedza związana z jednostkami wagi.

Zadanie polegało na: obliczeniu wagi sałatki podanej w przepisie (przepis na 4 osoby), obliczeniu ile dag przypada na 1 osobę, a także określeniu ile trzeba poszczególnych produktów, aby przygotować taką sałatkę dla 6 osób. Ostatnim etapem zadania było wykonanie takiej sałatki lub innej potrawy wg przepisu.

Powstały naprawdę smakowite dania i przekąski, a matematyka okazała się bardzo przydatna w codziennym życiu.

20200329 100341 resized

więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>

 

Mit Deutsch zu Hause

Akcja „Mit Deutsch zu Hause“ wychodzi uczniom ETE całkiem nieźle.

 

Nie wszystkie nadesłane zdjęcia i filmiki powstały z myślą o - ogłoszonym przez Panią Kasię Przybyszewską - konkursie (Facebook – Pinnwand). Niektóre są po prostu realizacją zadania domowego. Jednak wszystkie znakomicie wpasowały się w temat. Pokazują jak aktywnie dzieci, jak i ich rodzice, uczą się, bawią i ruszają w języku niemieckim w tym trudnym okresie domowej kwarantanny.

 

Klasa druga otrzymała zadanie zaprezentowania piosenki (śpiewając ją lub ilustrując). Song „Wer bist du?” stał się naszym niekwestionowanym hitem. Choć byli też uczniowie, którzy nie dali się porwać fali i zaprezentowali zupełnie inne przeboje! Klasa trzecia również pokazała, że lubi śpiewać i tańczyć. Tymek Morciszek zaprezentował się w dwóch odsłonach. Z kolei Hausaufgabe tej klasy idealnie zilustrował Jasiu Rybarz na plakacie „Mein Leben auf Deutsch”.

 

Zapraszamy do oglądania wspaniałych wykonań piosenek, rysunków i prezentacji uczniowskiej pracy mit Deutsch zu Hause.

 

PHOTO-2020-03-29-19-17-36

więcej zdjęć i filmików znajdziesz tutaj>>>

 

Szkoła gotowania – praktyczne zadanie z techniki dla klas 5

W tym tygodniu uczniowie klas piątych w ramach lekcji techniki otrzymali wyjątkowe, praktyczne zadanie.

Pani Anna Różańska zachęciła dzieci, by - samodzielnie lub razem z rodziną - zaangażowały się w gotowanie. Udało się połączyć przyjemne z pożytecznym! Z jednej strony w ramach działu „ABC zdrowego życia” uczniowie uzyskali odpowiednią wiedzę, a z drugiej – mogli zdobyć praktyczne umiejętności, które z pewnością bardzo przydadzą im się w przyszłości.

90183987 2960855783971185 1226857932088410112 o

więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>

 

Moje ulubione zwierzę – zdalny projekt drugoklasistów

Przyszedł dla uczniów, rodziców i nauczycieli trudny czas. Czas, w którym nie możemy się wszyscy na co dzień widywać, nie możemy uczyć się w warunkach, do jakich byliśmy przyzwyczajeni...

W środę 11 marca - ostatniego dnia, w którym byliśmy jeszcze w szkole, a lekcje odbywały się zwykłym trybem, ustaliliśmy, że w czasie nauki w domu dzieci będą miały szczególne zadanie z przyrody. Zaplanowanie zdalnego projektu o zwierzętach pomogło uczniom, choć na chwilę, uspokoić się - dzieci cieszyły się pracą, która była przed nimi. Każdy z uczniów 2a wybrał sobie ulubione zwierzę. Projekt obejmował następujące zadania:

ü  bezpieczne i umiejętne szukanie potrzebnych informacji w książkach i Internecie (z pomocą dorosłego)

ü  znalezienie informacji o zwierzęciu według ściśle określonych kryteriów

ü  dotarcie do ciekawostek

ü  opracowanie graficznej strony projektu - rysunki, zdjęcia

ü  ręczne zapisanie informacji (przeniesienie ich na papier)

ü  w okresie po kwarantannie - przedstawienie projektu przed klasą poprzez prezentację ustną.

W tygodniu pomiędzy 16 a 20 marca uczniowie zdobywali wiedzę, poszerzali ją, fascynowali się swoimi ulubionymi zwierzętami, robili notatki, rysowali, drukowali, kleili, pisali i tak powstały piękne plakaty. Nie udało się tylko jeszcze zrealizować ostatniego punktu przyrodniczego wyzwania - bo kwarantanna trwa - nie było więc ustnych prezentacji (choć dwóch drugoklasistów zaprezentowało swoje prace przed kamerą!) Były to wzruszające wystąpienia!

Jakże już czekamy na wspólną naukę w szkole, na spędzanie czasu w naszej klasie, na spotkanie z przyjaciółmi i nauczycielami! Póki co, tych marzeń nie możemy spełnić, więc posyłamy wam relację, zdjęcia i filmiki. Do zobaczenia wkrótce!

klasa 2a

P.S. To wszystko kompletnie nie mogłoby mieć miejsca, gdyby nie wy, Drodzy Rodzice - doceniamy ogromnie waszą pracę, wkład włożony w wykonanie projektu przez dzieci. Widzimy wasze codzienne zmaganie z lękami, z wyzwaniami tego czasu (praca, dom, dzieci w domu, opieka nad seniorami). Jesteście niezwykli! Dziękujemy!!!

IMG-20200322-WA0019

więcej zdjęć i filmików znajdziesz tutaj>>> 

 

 

 

 

Rodzinne gotowanie – wyjątkowe zadanie dla 2a

W pierwszym tygodniu zdalnej nauki wychowawczyni postawiła przed drugoklasistami i ich rodzinami kilka wyzwań. Jednym z nich był "Projekt: rodzinne gotowanie."

Zadanie miało integrować rodzinę w tym trudnym czasie, pokazać, że są czynności i obowiązki, które można wykonywać razem i mogą być one przyjemne. Dzieci mogły się od rodziców i starszego rodzeństwa wiele nauczyć. Niektóre uczyły się uważnego słuchania słownych instrukcji, niektóre zaś czytania przepisów kulinarnych. Uczniowie mieszali, obierali, zagniatali, mielili, miksowali, lepili, wyciskali - w zależności od tego, jaka potrawa była serwowana danego dnia. Uczniowie współtworzyli menu i dania. Jedni robili śniadania lub kolacje - np. jajecznicę, tosty, pastę jajeczną, piekli chleb. Inni zajmowali się daniami głównymi - był bulion warzywny, kotlety mielone, lazania, obrane ziemniaki, przygotowane surówki. Jeszcze inni zajmowali się "słodką kuchnią" - były gofry, rogaliki z jabłkami, galaretki, muffinki z owocami, lody z jabłkami i bezglutenową kruszonką. Byli też i tacy, którzy przygotowywali owoce i warzywa, a potem wyciskali świeży sok.

Co ciekawe, nikt nie deklarował, jakie danie będzie współtworzył, a żadne się nie powtórzyło. A to wszystko dzięki kreatywnym, pomysłowym rodzicom, pomocy młodszego i starszego rodzeństwa oraz entuzjazmowi drugoklasistów. Ogromnie dziękuję i uczniom, i ich rodzicom za zaangażowanie w ten projekt!

IMG-20200317-WA0026

 więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>

 


Strona 7 z 15

Zasady naboru do SP ETE

plakat Nabór a3 2020

Ku pokrzepieniu serc

ku pokrzepieniu serc

Nadchodzące wydarzenia

Lekcje i konsultacje online - harmonogram

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 - wytyczne

Harmonogram:

- 8.00 - 8.45 - klasy 3a, 3b,3c

- 9.00 - 9.45 - klasy 1a, 1b, 1c, 0

- 10.00 - 10.45 - klasy 2a i 4a

- 11.00 - 11.45 - klasy 5a i 5b

- 12.00 - 12.45 - klasy 6a i 6b

- 13.00 - 13.45 - klasy 7a i 8a

- 14.00 - 14.45 - klasy 1aLO

- 15.00 - 15.45 - klasy 1bLO i 2aLO

Półkolonie letnie 2020 - zapisy

 

Licznik odwiedzin

Dzisiaj9
Yesterday126
Week303
Miesiąc1812
Wszystkie368472

Currently are 18 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało
...

Nasze projekty

ku pokrzepieniu serc

WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW LOGO

 AKCJE

REK-PÓŁKLONI

 tataWete

logo-konkursowe

ikona-mini-karuzeli 

logo turniej pilki noznej 1

turniej zbijakaj

 

 tutoring

DZIM