Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

Koło historyczno-geograficzne

Słowiańskie spotkanie.

Email Drukuj PDF

W tym roku tematem przewodnim kółka h-g bedą SŁOWIANIE. Ich obyczaje, wierzenia, historia słowem kulturasłowiańska.

Zaczeliśmy od wybrania sobie imion słowiańskich i tak zamiast  np. Zuzi, Michała czy Julki mamy Żyrborkę, Śtrogobora i Nieradkę.

Pierwsze zajęcia okazały się nie lada wyzwaniem. Przygotowanie potraw słowiańskich nie było łatwe, szczególnie jeżeli zamiast pieca na podpomyki dysponuje się patelnią i palnikiem :), ale jajecznica była przednia.

kółko

jajecznicaOczywiście przyswoiliśmy także wiedzę o obyczajach słowiańskich, uwarunkowaniach historycznych i geograficznych rozmieszczenia plemion słowiańskich.

Teraz przygotowujemy się do nocy w szkole oczywiście z 21 na 22 marca. Będzie się działo.

Poprawiony: piątek, 08 marca 2019 11:29

Wycieczka urodzinowa do Karpacza

Email Drukuj PDF

Niebanalny wiek pięciu lat zobowiązuje do zrobienia niebanalnej wycieczki z tej okazji. Tym razem pojechaliśmy przez Wrocław do Karpacza. We Wrocławiu światnie bawiliśmy się w ZOO, ale jeszcze większą atrakcją był 3 km marsz( jak to my, chodzić lubimy - po co wydawać kase na tramwaje ;) ) zwieńczony wizytą w Parku trampolin. Oj poskakane, poskakane. Zmęczeni dotarliśmy do Karpacza - jazda autobusem "niezapomniana". Drugi dzień spędzony w Karpaczu - grupa "hardkorowców" poszła w góry na bagatela prawie 10 godzinny "spacerek" zorganizowany przez pana Tymona, a "lajtowcy" doczłapali do świątyni Wang i pospacerowali po okolicznych górkach. W  trzecim dniu , przed wyjazdem z Karpacza, w ramach wydawania reszty kasy urodzinowej na Kolorową - duże dzieci tez lubią zjeżdżać na sankach :). W powrotnym pociągu było gwarno i wesoło, a współpasażerowie mieli okazję posłuchać piosenek któe ćwiczyliśmy codziennie przy ognisku. Zdecydowanie to była najlepsza

z wycieczek. :)  20180523 100340wodospad

Poprawiony: piątek, 08 marca 2019 10:24

MAMY 5 LAT!!!

Email Drukuj PDF

30550836 1854978157880355 1070283508 ourodzinki 1W tym roku szkolnym nasze KGH ma 5 urodziny. I z tej okazji postanowiliśmy poświętować.  Obchody urodzin zaplanowaliśmy na 13 kwietnia (to oczywiście był piątek). Aby sie do nich należycie przygotować postanowiliśmy spędzić noc z czwartku na piątek w szkole. Była to niezwyczajna noc, w czasie której, nasz zwyczajny, szkolny kotyrarz przemienił sie w prawdziwy westernowy Saloon. Bowiem tematem przewodnim tej nocy był WESTERN. Oglądaliśmy kultowe westerny, rozwiązywaliśmy prawdziwe westmańskie zagadki i pletliśmy indiańskie łapacze snów, jak zwykle świetnie się bawiliśmy, nie śpiąc całą noc (oczywiście tylko niektórzy byli na tyle wytrzymali i oni w nagrodę jedli watę cukrową o 6 rano!!! ).

A w piątek zaczeło się...aby wejść do Saloonu (czyli w praktyce do szkoły), każdy uczeń i nauczyciel musiał wykonać zadanie na miarę swoich możliwości. Nie było łatwo, bowiem otoczenie kilku kowboi i wodza Kroczącego z Dumą, niejednego zdeprymowało. Cały dzień bawiliśmy się światnie na przerwach, i nie tylko, przyjmując hołdy i wzbudzając troszkę zazdzrości (kto by sie nie chciał pobawić w indian i kowboi??).

To był fajny czas...popatrzcie sami:

Poprawiony: piątek, 04 maja 2018 12:41

Wycieczka do Nysy- Otmuchowa 30-31 maj 2017

Email Drukuj PDF

W tym roku wycieczka będąca podsumowaniem pracy kółka została zaplanowana do Otmuchowa, bo ... tam jest ładne jezioro (które obeszliśmy prawie wokoło w pełnym słońcu przy temperaturze ok. 30 stopni ;) )  i Nysy, bo ... są fajne Forty ( faktycznie, fajne i klimatyczne, ale żeby je zwiedzić też trzeba było się nachodzić). Jakto My mamy w zwyczaju miejsce noclegu też było klimatyczne - ośrodek w klimacie lat 80-tych, ale za to ognisko można było zrobić w pełnej krasie. Gwóźdź programu czyli pływanie kajakami po jeziorze Otmuchowskim też dostarczył wiele rozrywki i atrakcji w postaci krążącej po okolicy burzy. Członkowie kółka jak zwykle staneli na wysokości zadania i przygotowane przez nich opowieści i opisy zwiedzanych miejsc były świetne. Na konie po długiej i pełnej oczekiwań na dworcach podróży szczęśliwie dotarliśmy do domu.Już nie możemy doczekać się przyszłorocznej wycieczki.

Noc filmowa kółka g-h

Email Drukuj PDF

Listopadowe wieczory i noce, to doskonały czas by rozpędzić mrok, pokonać chandrę i spędzić czas w gronie przyjaciół.

Dlatego kółko geograficzno - historyczne postanowiło spędzić noc w szkole, by wspólnie pooglądać filmy, pobyć w swoim gronie, zjeść pyszną pizze i wspólne śniadanie. I ...pełni sił pójść na lekcje.

W zamyśle opiekunek kółka ta noc miała byćnocą poświąeconą na poważne dyskusje o ważnych filmach i ...tak się zaczeło. Od obejrzenia domkumentalnego filmu o Polskiej wyprawie na K-2, od rozmowy o Krzysztofie Wielickim i testu z geografi!!! Który wygrał tym razem nie Michał Plonka, tylko Mateusz Płonka:)))). Zanim posileni pizzą przeszliśmy do tematów historycznych i obejrzeliśmy Gladiatora, nasi drodzy kółkowicze postanowili spontanicznie przećwiczyć "piramidy z ciał" wykonywane na wf-ie. W końcu zajęcia fizyczne, to nieoderwalna część naszych wyjazdów. :) Emocje wzbudzone przez Rusella Crowea postanowiliśmy rozładować bawiąc się w chowanego po całej szkole!

Wkońcu uspione śpiewami przy gitarze opiekunki zasneły(albo nietkórym tak się tylko wydawało) a młodzież rozmawiałą, rozmawiała, rozmawiała. I o to chodziło!!!!

Poprawiony: piątek, 04 maja 2018 11:45

Miesiąc1814
Wszystkie570398

Currently are 22 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało