Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size


Projektanci – architekci

Przez dwa tygodnie kwietnia uczniowie klasy 2a, oprócz zajęć przez Skype i wykonywania zwykłych zadań i ćwiczeń z szeregu edukacji, mieli za zadanie wcielić się w rolę projektantów – architektów.

Ich zadanie nie było proste – mieli oni zaprojektować i stworzyć makietę wybranej przez siebie przestrzeni: czy to parku, czy placu zabaw, czy wymarzonego miasteczka. Można było korzystać z wszelkich możliwych, dostępnych w domu materiałów i budulców. Chodziło też o to, by dzieci wraz z rodzeństwem lub rodzicami stworzyli miejsce do wspólnej zabawy w domu albo w ogrodzie – ludzikami, zwierzątkami, samochodami. Efekty pracy uczniów, niezmierzone pokłady kreatywności rodziców, jak zwykle, zaskoczyły wychowawczynię… Nikt nie przypuszczał przecież, że powstaną tak piękne projekty – makiety miasteczek (nawet takiego z Irlandii), wioski Bullerbyn, parków, placów zabaw, stadnin, a nawet toru wyścigowego!

Warte podkreślenia jest też to, że uczniowie w czasie tego roku szkolnego bardzo rozwinęli umiejętność prezentowania swoich pomysłów i projektów. Nikt tego nie wymagał, a większość uczniów zdecydowało się samodzielnie opowiedzieć o swoich makietach. Drodzy drugoklasiści - jestem bardzo z was dumna!

Wychowawczyni klasy 2a – J. Minkina

IMG-20200414-WA0027

więcej zdjęć i filmików znajdziesz tutaj>>>

 

„Wiosenne przebudzenie” – interpretacja Hani

Efekty nauki w domu potrafią zaskoczyć! Uczniowie klasy 3b mieli na pamięć nauczyć się fragmentu wiersza M. Brykczyńskiego pt. „Wiosenne przebudzenie”.

Okazało się, że praca nad wskazanym utworem przyczyniła się nie tylko do rozwijania zdolności recytatorskich, ale również pobudziła uczniów do kreatywności w jego interpretacji. Jedna z trzecioklasistek – Hania Szarleja wykazała się nie tylko świetnym opanowaniem tekstu, ale również jego dynamiczną i artystyczną prezentacją ! Zobaczcie sami J

 

Prace techniczne w domowym zaciszu

Uczniowie klas piątych i szóstych podczas pobytu w domach nie tylko rozwijają swoje umiejętności manualne i techniczne, ale również wykorzystują w procesie twórczym materiały które ich otaczają.

W ramach zadań z techniki dzieci miały wykonać m.in. praktyczną rzecz z butelki PET, ozdoby świąteczne z papieru i tekstyliów, a także samodzielnie uszyć coś dla siebie lub rodziny. Tak powstały: skarbonki, samoloty, jajka, stroiki i króliczki wielkanocne, etui na słuchawki, serwetki i wiele innych ciekawych projektów.

Zapraszamy do galerii zdjęć, która prezentuje kreatywność naszych uczniów.

pies1

więcej zdjęć znajdziesz tutaj>>>

 

Mapa myśli

Czwartoklasiści od jakiegoś czasu pod okiem wychowawcy – p. Anny Różańskiej – doskonalą swoje umiejętności w zakresie skutecznego uczenia się. 

Tym razem w ramach lekcji wychowawczych dzieci uczyły się jak tworzyć i posługiwać się mapą myśli. Aby wprawić się w szybkim notowaniu - każdy z uczniów wykonał pierwsze szkice map myśli na jakże aktualny temat - „Wiosna”. 

1585726308761-a0328696-f321-4959-a2b1-fe44ec4f2285 -COLLAGE

 


Strona 7 z 30

Zasady naboru do SP ETE

plakat Nabór a3 2020

Ku pokrzepieniu serc

ku pokrzepieniu serc

Nadchodzące wydarzenia

Lekcje i konsultacje online - harmonogram

Zakończenie roku szkolnego 2019/2020 - wytyczne

Harmonogram:

- 8.00 - 8.45 - klasy 3a, 3b,3c

- 9.00 - 9.45 - klasy 1a, 1b, 1c, 0

- 10.00 - 10.45 - klasy 2a i 4a

- 11.00 - 11.45 - klasy 5a i 5b

- 12.00 - 12.45 - klasy 6a i 6b

- 13.00 - 13.45 - klasy 7a i 8a

- 14.00 - 14.45 - klasy 1aLO

- 15.00 - 15.45 - klasy 1bLO i 2aLO

Półkolonie letnie 2020 - zapisy

 

Licznik odwiedzin

Dzisiaj55
Yesterday81
Week317
Miesiąc136
Wszystkie362387

Currently are 22 guests online

Do końca roku szkolnego pozostało
...

Nasze projekty

ku pokrzepieniu serc

WIELKA LIGA CZYTELNIKÓW LOGO

 AKCJE

REK-PÓŁKLONI

 tataWete

logo-konkursowe

ikona-mini-karuzeli 

logo turniej pilki noznej 1

turniej zbijakaj

 

 tutoring

DZIM