Od początku roku w klasie czwartej lekcje języka ojczystego pozwalają uczniom na pewien luksus. Nie muszą myśleć o… ocenianiu. Bynajmniej w tym tradycyjnym, cyfrowym znaczeniu.
Praca, którą wykonują, zaangażowanie, które wkładają, postępy, które osiągają są bowiem opisywane w formie oceny kształtującej. Działania podczas zajęć przyjmują formę projektu, realizowanego przez dłuższy lub krótszy czas przez uczniów pod czujnym okiem nauczyciela. Efekty? Oceńcie sami. Twórcze notatki wypracowane zespołowo, kartki z pozdrowieniami pisane tak bardzo na poważnie, indywidualnie projektowane i tworzone lapbooki, uruchomiona wyobraźnia podczas kleksografii w 4a (kto powiedział, że dobrych praktyk pana Kleksa nie można zastosować i w naszej szkole?). Oswajaliśmy nawet słowniki.
To tylko niektóre pomysły dotąd zrealizowane. A to dopiero początek wspólnej przygody!