Trzecioklasiści pracują podczas zajęć z edukacji informatycznej nad tym, by ich wiedza była jak najbardziej praktyczna i przydatna w tym nietypowym czasie.
Okres zdalnej nauki to czas intensywnej pracy nad tym, żeby jak najlepiej opanować umiejętności związane z obsługą komputera, poznawać nowe przydatne funkcje programów, starać się wykorzystać swoją informatyczną wiedzę do nauki i rozwijania swoich zainteresowań.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy uczniowie klasy 3a projektowali w Scratchu, tworzyli dokumenty w Wordzie. Dzieci m.in. stworzyły reklamę swojej ulubionej zabawki (galeria zdjęć) w programie tekstowym. Niesamowicie cenne było to, że uczniowie dzielili się między sobą swoją wiedzą dotyczącą przydatnych funkcji poznanych programów, udostępniając sobie nawzajem ekran i pokazując krok po kroku zastosowanie ciekawych poleceń np. w programie Scratch. Ale to, co sprawiło trzecioklasistom największą radość i było wyjściem naprzeciw nauce zdalnej i niesionym przez nią wymaganiom, to lekcja, w czasie której uczyli się tworzyć maile, załączać do nich dokumenty lub zdjęcia i przesyłać wychowawcy. Po wielokrotnej prezentacji wszystkich kolejnych kroków przez nauczyciela, uczniowie zaczęli wysyłać maile z załącznikami. Choć program nauczania tego nie przewiduje, jest to bardzo potrzebna umiejętność.
Radość uczniów i duma z wykonanego zadania, przełożyła się na dodatkowych 87 wiadomości z załącznikami w skrzynce mailowej wychowawczyni. Ów entuzjazm uczniów ujawnił się też w tytułach niektórych wiadomości: „Odlotowa lekcja”, „To jest czad!”, czy „Najlepsza lekcja informatyki na świecie”. Czasem tak niewiele trzeba, by rozbudzić radość z nauki w dzieciach. Warto!