SCRATCH (czyt. skrecz)- wizualny język programowania
ZADANIE 1
- Rozpoczynamy program „gdy zielona flaga kliknięta -- kontrola,
- postać („duszek, sprite1”) przesuwa się o 15 kroków -- ruch,
- mówi „witaj” -- wygląd,
- dodajemy „zagraj bębenkiem 48 przez 0.2 sekundy -- dźwięk.
ZADANIE 2
Zmieniamy instrukcję tak, aby postać mówiła „witaj” przez 1 sekundę -- wygląd.
Dodajemy instrukcję „jeżeli na brzegu odbij się”-- ruch.
ZADANIE 3
Wszystkie te czynności postać wykonuje 10 razy à kontrola.
Dodajemy tło.
ZADANIE 4
Dodatkowo:
- kiedy klawisz spacja zostanie naciśniety -- kontrola,
- to postać powinna zmienić kolor -- wygląd.
ZADANIE 5
Zapisujemy melodię „Wlazł kotek na płotek” GEE/FDD/CEG/
GEE/FDD/CEC -- dźwięk.