Szkoły ETE im. Alberta Schweitzera

• Default font size
  • Decrease font size

Wiedeń

Na wycieczkę do Wiednia wyruszyliśmy o 5:00 rano. Drogi były puste, więc szybko dojechaliśmy do Czech, tam zatrzymaliśmy się na "śniadanie" w McDonald. Następnie przez kolejne 1,5 godziny podążaliśmy do naszego celu. Gdy szczęśliwie dojechaliśmy do stolicy Austrii udaliśmy się do pierwszego punktu zwiedzania. Był to Zamek Schönbrunn. Przepiękny, przeogromny pałac, na którym odbywał się Jarmark Bożonarodzeniowy. Gdy nasza najlepsza pani przewodniczka, Pani

Olga opowiadała nam o Wiedniu i oczywiście o Schönbrunn, młodzież robiła sobie tzw. selfie (ale oczywiście słuchała Pani Olgi). Po zwiedzeniu pierwszego punktu z naszej listy, udaliśmy się metrem pod słynną Wiedeńską Operę, następnie przeszliśmy obok pięknych kamienic pod kościół, gdzie leżą pochowani potomkowie rodu Habsburgów. Kilka kamienic dalej znajdował się tzw. Stephansplatz, na którym odbywał się kolejny Jarmark Bożonarodzeniowy.

Później przewędrowaliśmy do zamku księżnej Sisi (mieściło się w nim ponad 2000 pokoi!). Po pewnym czasie poszliśmy pod Wiedeński Parlament. Stamtąd udaliśmy się na długo wyczekiwany jarmark pod ratuszem, gdzie spędziliśmy czas do godz. 19.00. Później przewędrowaliśmy do metra, którym podjechaliśmy pod stadion, obok którego znajdował się nasz busik. Z Wiednia wyjechaliśmy ok. 20:30, atmosfera w naszym towarzystwie była bardzo sympatyczna, odbył się mini quiz, w którym 3 uczennice naszej szkoły wygrały bardzo ładne ekologiczne torby. Po jakimś czasie wszyscy uczestnicy ze zmęczenia zasnęli i obudzili się praktycznie na miejscu, z którego wyjeżdżaliśmy do naszego celu.

Mam nadzieję, że to małe sprawozdanie z bardzo udanej wycieczki się spodobało. Czekamy na kolejny wyjazd na jarmark w przyszłym roku.